به گزارش سرویس استان های حلقه وصل، حجت الاسلام سعید مهدوی، دبیر جبهه فرهنگی استان گیلان شنبه ۱۳ شهریورماه در نشست خبری تئاتر فرهنگی «فصل شیدایی» اظهار کرد: این تئاتر، نمایش میدانی بزرگ و هنری است که از هبوط آدم تا ظهور حضرت حجت(عج الله تعالی فرجه الشریف) را به صورت نمایشی زنده در مقابل دیدگان مردم اجرا می کند.

وی ادامه داد: این نمایش به کارگردانی سعید اسماعیلی با استفاده از هنرمندان بومی استان از ۲۴ شهریور به مدت ۱۰ روز در رشت به روی صحنه می رود.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه ۱۴۰ هنرور بومی و داوطلب اجرا کننده«فصل شیدایی» در رشت هستند گفت: بخش های تاریخ معاصر این نمایش با پیوست استانی همراه بوده و نهضت جنگل و پس زمینه های مربوط به گیلان هم در آن اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این نمایش به همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در رشت اجرا می شود افزود: مراحل پیش تولید این نمایش به همت سپاه قدس گیلان و تعدادی از ارگان ها و نهادهای استانی در دهکده مقاومت شروع شده و هم اکنون در مراحل پایانی است.

دبیر جبهه فرهنگی استان گیلان از برپایی نمایشگاه جبهه انقلاب فرهنگی جنب محل برگزاری نمایش خبر داد و تصریح کرد: در این نمایشگاه فعالیت های تشکل های مردم نهاد، هیئت ها و مراکزی که در راستای استقرار انقلاب اسلامی تلاش می کنند در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وی در ادامه هنر را مهمترین ابزار موثر بر هجمه فرهنگی دشمن دانست و افزود: ضروری است در دفاع و گسترش انقلاب اسلامی از ابزار هنر به جهت تاثیرگذاری فراوان بر عموم مردم بهره گیری شود.

حجت الاسلام مهدوی تاکید کرد: بعد از کنگره عظیم شهدای گیلان، فصل شیدایی بزرگترین فعالیت در راستای تحقق مبارزه و مقابله فرهنگی با جنگ نرم در استان است که اجرا می شود.

وی اذعان کرد: نمایش«فصل شیدایی» از ۲۴ شهریور به مدت ۱۰ شب تا (۲ مهر) هر شب ساعت ۲۰ در دهکده مقاومت، کیلومتر چهار جاده رشت به تهران اجرا می شود.