برادران لیلا از منظر قوت سینمایی در فرم، ساختار و محتوا از سایر آثار پیشین این فیلمساز اثر ضعیفتری محسوب میشود.
کارگردان فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» گفت: واقعیت این است که بگویم همان زمانی که جشنواره ملی و بینالمللی فیلم فجر از هم جدا شدند تصمیم و اتفاق بسیار اشتباهی بود چراکه باعث شد بخش زیادی از مخاطب جشنواره فیلم فجر در پی این تفکیک ریزش پیدا کند چراکه در این حالت مخاطب مجبور شد در فصل متفاوت برای تماشای فیلمها به جشنواره برود به همین خاطر از رونق جشنواره فیلم فجر کاسته شد.
دغدغه مرحوم دری وحدت قومی و استقلال کشور ما ایران در مقابل استعمارگران و نفوذ بود و همین باعث شد که مافیای سینمای دهه ۶۰ او را طرد و تحریم کند زیرا با ذائقه آنها جور نبود و او را خودی نمیدانستند.
علیرضا شاهرخی مدیر دفتر پخش هنر هفتم در این باره با خبرنگار تسنیم گفتوگو کرد و درباره فروش پایین فیلمهای سینمایی ما در جهان گفت: سینمای ما از منظر بینالمللی در دو بخش جشنوارهها و فروش باید مورد بررسی قرار بگیرد.
ششمین روز جشنواره جهانی فیلم فجر سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در پردیس چارسو برگزار شد.
در شرایطی که دسترسی به فیلم و سریالهای خارجی آسانتر از گذشته وجود دارد، گزینش آثار خاص میتواند، علاقمندان به گونههای متفاوت سینمایی را راضی کند تا در پرده بزرگ فیلمهای خارجی را تماشا کنند.
هیچ کمپانی دولتی را در هیچ کشوری در سراسر جهان نمیتوان یافت که با سرمایههای مردمی، فیلم علیه مردم، مخصوصا علیه بنیاد خانواده تولید کند.
مراسم افتتاحیه و نخستین روز سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر عصر امروز چهارشنبه ۵ خرداد در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.
در آستانه برگزاری سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر جدول نمایش روزانه فیلمهای این رویداد سینمایی منتشر شد.
گویا برخی مسئولان تصمیم به کشتار جمعی گرفته اند که می خواهند در این روزهای بحرانی و پرحادثه کرونایی جشنواره آن هم به صورت فیزیکی و با حضور هنرمندان، اهالی رسانه و مردم برگزار کنند.
در این مطلب نظرات سه نفر از سینماگران در انتقاد از تصمیم به برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر را میخوانید.
اگر کرونا خطر دارد چرا باید راهپیمایی در فضای باز لغو شود اما جشنواره در محیط سربسته برگزار گردد؟ این پرسشی است که مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا باید پاسخگوی آن باشند.
سردمداران این جشنواره بی مخاطب امسال نیز در اوج موج چهارم کرونا فریاد برآوردهاند که میخواهند آن را به هر صورتی که هست برگزار کنند،حتی به قیمت به خطر افتادن جان سینماگران و مردم!
برگزارنشدن چنین جشنوارهای حتماً به کسی ضرر نخواهد زد، مگر گردانندگان و تیم اجرایی این جشنواره که احتمالاً از قبل این جشنواره بخواهند منفعت مالی و اعتباری برای خود دست و پا کنند.
همه جشنوارههای مطرح دنیا دارای یک استراتژی روشن و با ثبات هستند. به عنوان مثال، مراسم اسکار تکلیفش معلوم است. سوال اینجاست که جشنواره فجر با چه هدفی فعالیت میکند؟
در دهه ۹۰ سینمای ایران به لحاظ فرم و تکنیک رشد کرده است اما یکی از ویژگیهای متمایز این دهه رجوعی دوباره به سینمای دفاعمقدس، این بار نه در متن جنگ، بلکه قصههایی در حاشیه دفاعمقدس است.
بنیاد فارابی درحالی گزارش عملکرد مالی خود را از موسسات تابعه سازمان سینمایی در هفت ماه سال۹۸ منتشر کرده است که این گزارش، گویای هزینهکردهای نامتعارف است.