عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اشک بر مصیبت امام حسین(ع) دل انسان را تطهیر میکند و موجب بخشیده شدن گناهان او خواهد شد.
حکومت دینی بر مدار حجیت است نه بر مدار واقعیت و حق مطلق. منظور از تمدنسازی در عصر غیبت هم، «تمدن بر مدار حجیت» و «به میزان میسور» است نه «تمدن بر مدار حقیقت».
نماینده مردم کرج در مجلس خبرگان بااشاره به ضرورت هدایت واقفان به تولید ملی و ایجاد اشتغال برای جوانان گفت: باید موقوفات را بر اساس نیازهای روز جامعه گسترش داد.
نباید اجازه داد پتانسیل عدالتخواهی پشت سر جریانهایی قرار بگیرد که هیچ مدل جدیدی برای اداره جریان زندگی بشر جز سیاسیکاری ندارند. هیچ حجیتی هم پشتوانه کار آنها نیست؛ یعنی اگر در این راه یک قطره خون هم ریخته شود «هباءً مَنْثُوراً» است.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: نبی اکرم(ص) کسی است که همه کائنات در پرتو وجود ایشان آفریده شده و خدای متعال در ذیل ایشان عالم را خلق کرده است، همه عالم عائله حضرت هستند، اینقدر خدا به حضرت رزق داده که همه عالم سیر میشوند.
سالنامه «ارمغان سمت خدا» در آستانه فرا رسیدن عید نوروز روانه بازار کتاب شد.
اینها همینطور که علم را به دینی و غیردینی تقسیم نمیکنند و نمیپذیرند که علم، دینی و غیردینی دارد، نسبت به تمدن هم معتقدند تمدن، صورت حیات بشری است و دینی و غیردینی نمیپذیرد. این رویکردها به نظر من اصلاً قابل بحث نیست. دوران بحث با آنها گذشته. اینکه ما بنشینیم با آنها چانه بزنیم که اسلام ظرفیت ساخت تمدن دارد یا ندارد، وقت تلف کردن است.
امام معصوم است یعنی معتصم بحبل الله یعنی کتاب الله است. امام همه هستیاش با کتاب و فرمان خدا یکی است. امام هر کاری که انجام میدهد کتاب را پیش خود میگذارد و به مرّ کتاب عمل میکند.
معتقد هستم فتح و گشایشی که به دست امام(ره) شد، یک گشایش معنوی بود؛ این انقلاب، غلبه، پیروزی، شهادتها و سیری که تاکنون داشتهایم و خواهیم داشت و إنشاءالله این انقلاب منتهی به انقلاب امام زمان(عج) میشود.
فاعل محوری، نبی اکرم(ص) و انوار معصومین(ع) هستند که محور هماهنگسازی کل خلقت هستند و عبادت و پرستش ایشان محور تکامل نظام خلقت است؛ یعنی عالم متناسب با تقاضا و سجود آنها تکامل پیدا میکند.
باید عالَم دیگری درست کنیم، با غرب گزینی تمدن درست نمی شود، در دوران گذار باید با یک نظریه شاملی برای استحاله غرب در جامعه دینی تلاش کنیم؛ استحاله، گزینش نیست.
اباصلت از امام رضا(ع) در مورد روایت «ثَوَابَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ النَّظَرُ إِلَى وَجْهِ اللَّه» پرسید که حضرت فرمودند: منظور انبیاء و حجج الهی میباشند که با توجه به آنان به خداوند متوجه میشوند.
اوج خلوص، اوج رضا و اوج تسلیم در اصحاب سیدالشهدا(ع) هست. خود حضرت هم محور این بلای عظیم هستند و این بلای عظیم را با اخلاص و رضای خودشان به مقصد رساندند، همین است که عالم با اخلاص سیدالشهداء(ع) راه میرود.
فقط توحید محور رفع نزاع است. بهشتیها با هم جنگ ندارند؛ بلکه جهنمیها با هم جنگ دارند و بین بهشتیها و جهنمیها هم نزاع است. نه نزاع بهشتیها و جهنمیها تمام میشود و نه نزاع جهنمیها با هم؛ و این نزاع مستمر است.
روابط اخلاقی مومنین براساس محبت امام است و روابط تشکیلاتشان هم بر اساس اخلاق کریمه است؛ چون یکی از ارکان سازمانی اخلاق است. خُلق است که تبدیل به اخلاق سازمانی میشود و همه حساسیتها بر مدار امام شکل میگیرد و هر کجا که نگاه بکنید صبغه الله است.
برنامه تلویزیونی «مخاطب خاص» برای دومین بار، 72 نفر از بینندگان خود را به کربلا میبرد.
یکی ولایت خدای متعال است که از طریق معصومین در عالم جاری میشود و یکی هم ولایت جبهه مقابل یعنی طاغوت و آن کسانی است که بنای طغیان را در عالم گذاشتند و طغیان را در عالم گسترش میدهند. آنها هم برای خودشان یک دستگاهی دارند و کفار را تدبیر و سرپرستی میکنند.
این کتاب الهی، یک طرح جامعی است که یک بخش آن اداره جوامع بشری است. وجود مقدس نبی اکرم با این طرح، عالم را به سمت خدا پیش میبرند و عالم را اداره میکنند. ما هم به بخشی از این طرح میتوانیم راه پیدا بکنیم.
ما باید مواظب جنگهای فرقهای مذهبیای که دشمنان ایجاد میکنند، باشیم؛ ما به آن دامن نزنیم. مواجهه ما با مسئله جریان سقیفه برخورد علامه امینی(ره) باشد.
کتاب «ولایت الهیه: جایگاه امام در نظام خلقت» از سلسله مباحث امام شناسی آیتالله سیدمحمدمهدی میرباقری از سوی نشر تمدن نوین اسلامی منتشر شد.